Vreemden in huis! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Sanne Jongma - WaarBenJij.nu Vreemden in huis! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Sanne Jongma - WaarBenJij.nu

Vreemden in huis!

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

20 November 2006 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Daar gaan we. Hij met z'n rode regenlaarsjes met bijpasende regenjas en natuurlijk niet te vergeten: de groene kikkerparaplu! Die nu wel van toepassing is op de maat persoon eronder! En ik in m'n altijd oranje regenjas met mijn eigen paraplu op 'rainpuddle' jacht. Want, dat doen ze ook bij de telletubbies! De eerste keer in m'n leven dat ik voor mijn plezier de regen in ben gelopen om eens fijn in waterplassen te gaan stampen! En een lol dat we hadden! Druipend thuis aangekomen trokken we onze pyama's aan, maakte ik pizza voor hem, lees: stopte ik in de oven. Die hij naderhand oppeuzelde onder een warm dekentje kijkend naar Maisy Mouse. Nou een beter leven kan je je toch niet wensen als tweejargie?
Je vraagte je misschien af waarom ik deze kleine jongen zo verwende, maar hij heeft nogal van een schrik moeten bekomen na afgelopen weekend.
Het is natuurlijk niet niets om wakker te worden en te ontdekken dat er twee vreemde
vrouwen, Hilde en Hanneke genaamd, in je huis rond waren! Maar al snel kwam hij erachter dat de oudste van de twee een wat oma-gerda achtige trekjes had die
uitmonden in verwennerij, wat ongeveer 16 jaar geleden, toen ik 2 was, niet bij haar zou zijn opgekomen.
Om hem wat adempauze te gunnen nam ik ze mee naar centraal Londen; Waar we met een reuze pas door Harrods zijn gerend, wat er overigens echt bewonderenswaardig uitzag en we vervolgens door gingen naar Covent Garden waar twee mannen een soort van komische voorstelling gaven. Chinatown was de volgende die zijn borstnat kon maken voor het nageslacht van de kruiderinken! M'n moeder en ik probeerden enigsinds normaal de stokjes in onze handen te houden waarbij hanneke, alsof het de normaalste zaak van de wereld was, allerlei voor ons onbekende chinese gerechten bestelde! Niets is minder waar als ik zeg dat het wel intens lekker was! Niets vergeleken bij de chinees op de hoek in h'laken! En als afsluitingen was het Caberet met naakte mensen over het toneel rennend waar we neerstreken om onze vermoeide voeten te rusten en natuurlijk van de voorstelling te genieten!
Om het weekend met een zin te beschrijven: kort maar krachtig!

De derde getuige die kan verklaren dat ik niet alles verzin wat ik hier opschrijf kwam kort achter de andere twee. Irene die bij haar zus logeerde kwam dinsdag langs om Freddie eens in levende lijve te ontmoeten. Aan het eind van de dag bijgekletst en al, moest ik Freddie bijna met m’n leven beschermen omdat Irene hem graag mee wilde nemen naar huis! Maar gelukkig hebben we alles bij gepraat en gaat ze nu naar Parijs om daar haar geluk te zoeken! = )

Leuk om mee te delen; Ik was ziek afgelopen week (nee dat is niet het grappige deel!) Lisa vertelde Freddie lief voor me te zijn die dag en toen trok hij een soort van verontwaardigd gezicht en zei: Sanne is my friend! Dan voel je je toch wel weer gewaardeerd!

Verder heb ik gister Camden Lock bezocht wat nu m’n favourite plek in London is! Daar kan ik echt uren rondhangen kijkend naar alle geinige opdrukken op t-shits, buttons met leuzen en fruttels in alle kleuren, maten en geuren! Dus volgende gasten, vrees met grote vrezen: jullie gaan mee!

Wees gegroet =p

Sanne

  • 20 November 2006 - 08:18

    Hanneke:

    Camden is helemaal leuk vind je niet? Net even iets hipper dan Covent Garden. Tip voor het volgende uitje: verdwalen op de de Hampstead Heath met 'home made' soup in het restaurantje van Kenwood House! Midden in London en toch midden in een supergroot bos.
    Kus,
    Han

  • 20 November 2006 - 08:59

    Taar:

    Hey San! Ik krijg er kriebels van als ik lees wat je allemaal meemaakt. Krijg steeds meer zin om ook naar je toe te komen!

    Kus Taar

  • 20 November 2006 - 11:49

    Roos:

    Zeker wel dat ik binnenkort langs ga komen! Van 1 t/m 11 februari heb ik vakantie, laat je weten wanneer het schikt (met kalya gaat nl niet door :() Dag lieve Sanne, t was tof ff met je te msnen eergister. En beware, want ik neem Freddie zeker wel mee! :)
    Zoentje, en knuffel (ik onder) me

  • 20 November 2006 - 12:28

    Moos:

    Can't wait...=)

  • 20 November 2006 - 13:59

    Nathalie:

    Dit klinkt (weer!) geweldig!
    Ik kan niet wachten om ' your friend' Freddie kennis te laten maken met heuse Hollandsche oliebollen!

  • 20 November 2006 - 14:38

    Daniël:

    Hey Sanne,
    alweer een poosje terug dat ik wat achtergelaten heb, maar ik lees je verhalen nog steeds hoor! ;-)
    Gelukkig vermaak je je nog steeds daar!! Groetjes

  • 20 November 2006 - 16:07

    Irene:

    Tja hij was dan ook wel erg lief...
    Maar geweldig om je weer eens gezien te hebben!!

  • 20 November 2006 - 17:25

    Meino:

    Ga zo door.
    Papa

  • 22 November 2006 - 16:21

    "tante" Linda:

    Goh meis, als ik je verhalen lees, vraag ik me af of mijn lieve "kleine" nichtje dit wel echt is. Het is een plezier om alles te lezen. Je bent een topper. Dikke kus van ons

  • 22 November 2006 - 18:17

    Dorien:

    He Sanne, Wat leuk om al je belevenissen te lezen en dat je het naar je zin hebt.Aankomende tijd zal het ook bijzonder zijn. Ik bedoel kerst, dat doen ze toch net weer even anders dan bij ons.Veel plezier en blijf vooral schrijven!! Erg leuk om te lezen. Dikke knuffel van ons.
    Rick, Daan, Rudy en Dorien

  • 25 November 2006 - 11:16

    Tante Bar:

    he, Sanne,
    Lekker vroeg opgestaan voor je koter?
    Je hebt het lekker naar je zin, hoor ik in de wandelgangen. Mooi meid!
    Ga zo door en een dikke pakkerd van ons allemaal.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Op stage in Afrika!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 30876

Voorgaande reizen:

16 Januari 2014 - 15 Juli 2014

Afrika! Oost en West, thuis best.

02 November 2010 - 03 Mei 2011

Wereldburger in Wording

06 September 2006 - 06 September 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: