vakantie, halloween en bonfirenight - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Sanne Jongma - WaarBenJij.nu vakantie, halloween en bonfirenight - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Sanne Jongma - WaarBenJij.nu

vakantie, halloween en bonfirenight

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

04 November 2006 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Het is alweer bijna 2 maanden dat ik deze mensen verblijd met mijn verblijf in hun huis en vreemd genoeg is er nog steeds van alles te doen! Omdat het weer begint te veranderen naar ijzigkoud waarbij je vingers eraf gaan vriezen heb ik de afgelopen weken maar niet stilgezeten, zodat ik mijn dierbare vingers kan gebruiken om met jullie in contact te blijven.

Naast dat ik de plaatselijke bioscoop ongeveer wekelijks een bezoekje breng heb ik eindelijk ook mijn eigen wens vervuld, ik ben naar the West End geweest en heb The Bloodbrothers gezien! Een intens mooi maar tragisch verhaal waar twee jongens beste vrienden en zelfs bloedbroeders worden, door hun bloed te verenigen zonder te weten dat ze eigenlijk tweeling zijn! Opgroeiend, wordt de een jong vader, arm en komt in de gevangenis terecht, wat hem depressief maakt. En wordt de ander een goedverdienende advocaat, die een volmaakt bijna perfect leven leidt. Nu is naar het einde natuurlijk wel te gissen…

In de mid-term (herfsvakantie) zijn we met ‘het gezin’ weer naar het pitoresque schiereiland geweest, om een week te survivelen met 3 volwassenen en een stuiterend 2-jarig kind in het kleinste huisje in het rijke Engeland te Portland. Ookal heerste er intense knusheid binnen, het strand is zo vaak bezocht als mogelijk, heb ik met PJ een twee uur durende tocht naar ‘Portland Bill’ (de vuurtoren) gemaakt en zijn er aardig wat kostbare minuten vertoefd met het kijken naar Freddie die ongeveer elke 23 seconde voorbij kwam tuffen in elke keer een ander kermis karretje. Maar even zonder grappen, het landschap is echt intens mooi! Ik was aardig onder de indruk van de zee die beukte tegen de rotsen waarbij de wind waaide alsof het je van de berg wilde gooien.

Hoe hard het leven ook is, net als bij iedereen was de vakantie om in drie keer knipperen met m’n ogen. Maar, niet getreurd, Halloween stond voor de deur. Nee, ik ging niet verkleed in een heksen pakje om snoep te verzamelen. Ik mocht alle kinderen aan onze deur bang maken! We hadden voor alle lichten uit gedaan, binnen een ‘enge-geluiden’ cd op gezet, buiten kaarsen in de lampions aangestoken en maskers voor als ze aanbelden. En reken maar dat het werkte! Hahaha
Verder komt BonFire ook dichter bij. Vreemd genoeg mag iedereen hier ten alle tijden vuurwerk afsteken. Dus gister heb samen met Freddie al aardig wat pijlen de lucht in zien gaan. De echte BonFireNight echter, is Zondag avond 5 November!

Zoals jullie lezen gaat mijn leventje nog steeds zijn gangetje. Hoewel, okee een ergernisje dan. Niets dan goeds zul je mij over Freddie horen spreken, maar nu heeft hij de verschikkelijke gewoonte ontwikkeld om elk uur naar de Teletubbies te vragen! En nu ben ik in de fase beland dat als ik er een in het echt tegen zou komen, ik niet zeker zou weten of hij het zou overleven. De enigen die mij enige vorm van verlichting kunnen brengen in de donkere tijden van kinder televisie zijn Bob the Builder and Postman Pat. Helaas vrees ik dat ik me zeker nog een aantal maanden moet vermannen en de brainwashing teletubbies over het beeldscherm zal zien hupsen springen en dansen.

Het goed nieuws is: Hanneke (mijn tante) en m’n moeder zullen volgende week een weekend op dit eiland doorbrengen! =)

Sanne

  • 04 November 2006 - 12:50

    Tante Willemien:

    Hoi Sanne,
    het gaat je goed zo te lezen. Heb jij ook een postadres. Mail deze maar even. groetjes

  • 04 November 2006 - 13:01

    Marieke:

    Hey Sanne,
    Kben echt jaloers! Terwijl jij geniet van het prachtige Engeland zitten we hier in dit kikkerlandje gewoon saai te studeren.. T ziet er superleuk uit allemaal!Volgens mij heb j t onwijs naar je zin, fijn!
    Doeg!

  • 04 November 2006 - 13:48

    Irene:

    Ohh sanne wat leuk allemaal! Ik ben volgende week in londen en dan ga ik jou lekker zien!

  • 04 November 2006 - 14:14

    Helmy:

    Was wat aan het typen endat is verdwenen, misschien heb je een dubbel berichtje nu.
    Gezellige tijd en leuk dat Je meoder en Hanneke er aan komen

  • 05 November 2006 - 08:31

    Mama:

    Hoi lieverd,
    Toch weer een geweldig stukje geschreven! Ik ben elke keer weer benieuwd hoe je het dit keer weer verwoorden zal.
    Watch out London, Sanne and family, here I come!
    Dikke zoen en knuffel

  • 05 November 2006 - 11:48

    Martine:

    Hey Sanne, Ben weer helemaal bijgelezen op je site :). Echt leuke verhalen, je klinkt al als een echte doorgewinterde engelse :) met alle termen en ervaringen. Keep us posted, het is erg leuk om te lezen en veel plezier!!!! Kiss je neece(?) Martine

  • 05 November 2006 - 15:52

    Erik:

    Hey Sansepans, volgens mn vader moest ik hier ook eens wat laten horen ;) Blij te horen dat je het nog steeds zo naar je zin hebt..! We missen je hier wel, ik noemde laatst op wie dr allemaal op mn verjaardag kwamen, en ik noemde jou ook - maar dat gaat lastig natuurlijk! Maarja - automatisme hè... Anyway! We'll keep in touch!

    xx Erik

  • 05 November 2006 - 20:42

    Roos:

    Ja Sanne, je hebt al een mailtje van mij dus ik zeg enkel; 'can we fix it? --> yes we can' oh en postman pat rules natuurlijk ;)
    Liefs

  • 06 November 2006 - 08:56

    Lianne:

    Heee Sanne! Het doet me goed je te zien op de foto's ~!! Echt beter dat je het zo goed naar je zin hebt! Ik blijf je volgen!!Ik zal je snel weer eens een mailtje sturen hoe mijn activiteiten hier zijn! Dikke kus Lianne

  • 08 November 2006 - 14:43

    Sanne:

    Hey Sanne,
    erg leuk die verhalen. Wat doen zij dan eigenlijk met oud en nieuw? Hetzelfde als bonfire?Liefs Sanne

  • 18 November 2006 - 21:37

    Janna:

    Very well written. Good first atempt sanne!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Op stage in Afrika!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 326
Totaal aantal bezoekers 30901

Voorgaande reizen:

16 Januari 2014 - 15 Juli 2014

Afrika! Oost en West, thuis best.

02 November 2010 - 03 Mei 2011

Wereldburger in Wording

06 September 2006 - 06 September 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: