Kikker - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Sanne Jongma - WaarBenJij.nu Kikker - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Sanne Jongma - WaarBenJij.nu

Kikker

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

11 Oktober 2006 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Op dit moment zit ik samen met de moeder des huizes en de bijbehorende vader voor de tv in ruimte naast de keuken Jane Eyre te kijken. Maar aangezien het niet mijn eerste keer is dat ik Jane in tranen uit zie barsten in het bos voor haar grote liefde besluit ik toch maar even mijn verdere connecties te informeren over mijn voortleven in het verre londen.

Naast dat ik de laatste week tot in de late uurtjes mijn nieuwe maar doch oude kasten heb geschilderd en mijn hele kamer'tje nu nog een grotere puinhoop is dan daarvoor, heb ik natuurlijk wel weer wat leuke anekdotes achter de hand.
Zoals de keer dat ik naar Kings George park ging met mijn kleine vriendelijke vriend. De weergoden hadden van te voren duidelijk laten merken dat de zomer nu echt voorbij is, dus ik had me goed voorbereid door een paraplu mee te nemen. (Ik had natuurlijk niet gekeken WELKE paraplu) Na een 12x dezelfde glijbaan, een kwartier lang schommelen en 14x het klimrek op en af ging het toch echt regenen. Freddie kwam aanrennen met z'n handjes boven z'n hoofd, waarbij ik de paraplu uitklapte die eruit bleek te zien als een een kikker met van die ogen bovenop, een kinderparaplu... Uit nood kroop ik half in de bosjes waar ratten in het rond renden met freddie tussen m'n knieen, herhalend dat het het toch echt regent, en een kikker boven mijn hoofd. Maar helaas er was geen fotograaf in de buurt die daar een kiekje van kon nemen.
Verder ben ik nog zo'n keer of 5 verdwaald overtuigd van mijn eigen richtings gevoel. 'Als je in London een straat ziet en deze buigt naar links (de kant die jij op moet) loop gewoon de weg die je kent! want de volgende bocht die uit het zicht ligt gaat altijd de andere kant op!!' gedicteerd uit de gedachten van een kenner die aardig wat uurtjes gespendeerd heeft aan ronddwalenen zonder 'van A tot Z'.

Verder heb ik rondgewalsed met Freddie op de tunes van 'Let it be', ken ik the Bob the builder song in het engels van voor naar achter en weer terug, heb ik de moeder van Peter ontmoet die naar Lisa's zeggen op the queen lijkt, mocht in afgelopen zondag ronddwalen in de enorme muziek winkel in hartje london en heb ik freddies levensdoel om in een echte brandweer wagen te mogen zitten vervuld!

Op de college gaat het tot nu toe ook nog prima. Ik mag met blijdschap mededelen dat ik de pre-test heb gehaald wat betekend dat ik deel mag nemen aan the cambridge proficiency exam. Laatst hadden we een interessante les waar we allemaal in onze eigen taal dezelfde zin op het bord schreven. In arabisch, turks, duits, bulgaars, zweeds, russisch, hongaars, kroaats, italiaans, enz.. schreven we: ontdek de helende krachten van het positieve denken(een zin uit het boek geplukt). Het zou toch leuk zijn als ik alle talen van de wereld sprak, maar helaas, ik moet het doen met nederlands en mijn engels dat zich aardig goed verstaanbaar maakt.

Zo, ik heb mijn plicht weer gedaan om mijn meest intense momenten op digitaal papier te zetten! =) Graag gedaan hoor ;)

Sanne

  • 11 Oktober 2006 - 07:22

    Zefanja:

    Hallo meissie, Nou leuke belevenissen allemaal.
    In eefde gaat het ook lekker. Ik woon nog net niet samen maar scheelt niet veel. En deze week 2 leuke trainingen gegeven. 1 aan 10 mensen bodywork met paarden en 1 gisteren aan 10 managers van een bedrijf dat heet funktie mediair zij geven assement trainingen.
    Het gaat echt een beetje lopen nu.
    Ik ga gauw weer aan mijn werk. Dikke kus van mij en mijn mede bewoners.

  • 11 Oktober 2006 - 08:22

    Moos:

    SAAAAAAAAAAAANNNNNNNUUUUUUUUUU!!! Een kikker parapluuu, hoe koel is dat, frog rock!=P Ga je snel zien, toedeloe!=P

  • 11 Oktober 2006 - 15:45

    Meino:

    Goed om weer wat te lezen. Hopelijk ben ik bij het volgende telefoongesprek gewoon thuis.

    Papa

  • 11 Oktober 2006 - 16:35

    Rooz:

    Sannn!
    -x- Roos

  • 12 Oktober 2006 - 13:56

    Hanneke:

    Ha Schat,
    Wij zullen de plu met het 'lieveheersbeestje' voor je meenemen als we over vier weken komen! Heb zin om die heerlijke Londonse uitlaatgassen weer eens diep te inhaleren! Kus van de grote en kleine mannen!

  • 15 Oktober 2006 - 22:25

    Lilian:

    heeeeej sanne panne
    zo te horen gaat het lekker daar in londen blij om te horen.. ik hoorde van opa (die is hier nu) dat je een site had maar daar wis ik niks van af.. tot dat ik je mailtje kreeg.. haha maar jha ik gaa lekker morgen naar de ardennen lekker vakantie vieren,,
    echt een lief kindje om te zien.. ik had een vraagje kom jij ook op het 50 jaar bruiloft van opa en oma jongma,, ik hoop het wel dan kan ik je weer eens in het echt spreken ik hoor het wel,, :P met mij anderen opa (opa van Haalen) gaat het niet meer zoo goed hij heeft uitzaaingen van kanker over zijn onderlichaam ze zeggen dat hij het eind van het jaar niiet meer haald dus je kunt je wel in denken wat voor dode boel het hier in huis het lijk een beetje dat hij al overleden is en dat is echt saai papa heeft het er heel moeilijk mee maar ja die zit nu samen met mama in Egypte lekker vakantie vieren en ik weet niet of je expditie Robinson kent of wel eens ziet nou een van die spelers daar staat papa en mama mee op de foto.. mama mij sms-en jaa ik staa met agnese op de foto ik zoo met wie,.. ooh ja die speel in dat progamma haha maar ik ga lekker slapen nu was net terug van het werk,, maar ik hoop je weer snel te zien,, XXXXX hvj XXXXX

    tot gauw,,,

    nog heel veel plezier en doe ze de groeten.. van mij,,

    xxx LILIAN en opa oma justin en stan, :p ;p



  • 01 November 2006 - 19:59

    Nico Meijer:

    Hoi Sanne,

    Ik was bezig met een reisje naar Londen toen ik opeens aan jou moest denken. Heb even jeouw berichtjes gelezen en ben blij te zien dat je het nar je zin hebt. Leuk jochie. Gezien zijn leeftijd zul jij je handen er wel aan vol hebben. Ik zal die zoon van mij eens proberen op te porren ook een berichtje te schrijven. Hij is druk met zijn studie, maar ook heel druk met zijn vriendinnetje in Assen. Wat is die knul blij dat hij zijn OV kaart heeft.

    Groetjes en veel plezier. Als we met het gezin of met school in Londen komen dan zal ik het je laten weten.

  • 02 November 2006 - 19:19

    Meino:

    Nou, weer 2 weken van huis geweest. Nu niet zo ver, omg Arnhem. Leuk en leerzaam, want het is anders oefenen dan bij mijn vorige eenheid. Ik ben ook weer blij wanneer ik morgenavond naar huis kan. Gewoon lekker boodschappen doen en effe voor de buis hangen. Vamn de wereld om ons heen heb ik niet zoveel mee gekregen, dus heb ik nog niet gehoord/gelezen hoe je verblijf op het schiereiland is geweest. Misschien bekl ik je wel even van het weekend.

    Doei
    Papa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Op stage in Afrika!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 30899

Voorgaande reizen:

16 Januari 2014 - 15 Juli 2014

Afrika! Oost en West, thuis best.

02 November 2010 - 03 Mei 2011

Wereldburger in Wording

06 September 2006 - 06 September 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: