Marvelous! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Sanne Jongma - WaarBenJij.nu Marvelous! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Sanne Jongma - WaarBenJij.nu

Marvelous!

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

25 September 2006 | Verenigd Koninkrijk, Londen

5 minuten uit het leven van...

'Ik zit nu in Wimbeldon park op een doorgezeten bankje onder een enorme groene boom die als een soort beschermlaag om mijn aura dient. Niemand in heel London die naast mij op 't bankje gaat zitten alsof het mijn domein is. Om me heen zie ik moeders, de een die nog hipper probeert te zijn dan de ander. Je moet toch echt een stalen plaat voor je hoofd hebben wil je niet door hebben dat het hier in de speeltuin allemaal gaat om geld en aanzien. Al val ik bij hen in het niets, ik vermaak me prima met het kijken naar alle pure kinderen die zich buiten wild uitleven zolang het nog kan. Voor me zie ik een indisch jongetje dat net kan lopen op roze waterschoentjes met lichtjes in de zolen en een tijdje later zie ik een jongetje dat zich met (bloed) zweet en tranen staande probeert te houden. Ooit zullen zij zelf kunnen lopen en zullen ze net zo zijn als hun ouders....'

Feit: ze gebruiken in Engeland ECHT woorden als Marvelous en Bagger!!! Al heb ik het Britse engels nog niet echt onder de knie (iedereen gokt dat ik uit nederland kom.. hoe kan dat toch?! =P) is het taaltje opzich al wel iets dat ik steeds meer ga beheersen. Samen met Janna uit Zweden brabbelen we heel wat af met ons nieuwe communicatie middel. Zo heb ik met haar de thames al aangeraakt, appels gegeten in de tuin van Fullham palace en vele parken verblijd met een bezoekje van mij en m'n kereltje. Gisteren heb ik mezelf cultureel opgesteld door met een groep Nederlandse au-pairs en Janna een boottocht te maken naar Greenwich, waarbij je als je levend aan land wil komen vooral de W NIET moet uitspreken!! Een intens mooi park liggend tegen een heuvel, waar ik eigenlijk van af wilde rollen, maar ik heb natuurlijk nog mijn reputatie hoog te houden, en natuurlijk de 0 lijn, de puurste tijd van de wereld. Er zit ook een soort van museumpje aanvast met een telescoop van de eerste engelse royalty astroloog waarvan de naam mij even ontschoten is, als je nog eens goed wil lachen moet je daar eens door heen kijken, de engelsen hebben humour!!! Ook was het de eerste keer dat ik mezelf door de tube liet voortgaan, wat natuurlijk niet goed ging omdat ik op de heen EN de terugweg de verkeerde kant op ging!! hahah

Voor mij gaat de tijd hier langzaam en snel te gelijk. Er zijn vele nieuwe ervaringen die de tijd langzamer laten gaan omdat je ze allemaal voor het eerst mee maakt... maar aan de andere kant lijkt het alsof ik hier al maanden ben. Elke ochtend huppel (lees: loop) ik naar het oer lelijke college gebouw waar ik met mijn studentcard mij een weg baan door de gangsterlijke gangen van een look-a-like-american-high-school!! Ik volg mijn engelse cursus met de halve week mevrouw meijer 2 ,alleen dan echt engels, in mijn blikveld, en ga ik om half 1 weer naar huis. Dan creeer ik middag eten, rommel wat rond tot half 4 wanneer mijn werktijd begint. Freddie houdt me dan bezig tot half 9 met rond rennen, eten rondgooien en vergeet vooral het mij natspetteren als hij in bad zit mag niet ontbreken. S'avonds speel ik volwassen met de alle volwassenen om me heen. Lisa zelf heeft me al meegenomen naar de film 'the queen' over het gebeuren rond de dood van Diana. De bioscoop was echt inmens! Mijn nieuwste doel is om een musical te bezoeken!!

Ik hoop dat het in Nederland ook nog steeds zijn gangetje gaat, hoewel ik ook niet anders verwacht! Begint het weer zich zo nu en dan ook om te slaan naar het neerslachtige?? Ik hoop snel van jullie leventje te horen!! Voor de nieuwe studenten onder ons: Spreken jullie elkaar nog wel eens, of gaan jullie helemaal op in het studenten leven?? =)

kus

Jullie Nederlandse correspondente in London

  • 25 September 2006 - 16:59

    Nathalie:

    Wauw, kan niet anders zeggen: dit klinkt marvelous! Geniet ervan!

  • 25 September 2006 - 18:09

    Mama:

    Geweldig verhaal! Echt op z'n Santjes. Ik heb vreselijk gelachen om je 'tube'ervaring.
    Dikke zoen.

  • 25 September 2006 - 20:00

    Daniel:

    Zo te horen heb je nog steeds een te hippe tijd, daar!!
    Leuk om van je te horen!!

  • 25 September 2006 - 20:29

    Henrieke:

    Sanneee! Wat geweldig om te horen dat je het zo naar je zin hebt! Ik mail je snel weer keer :).
    Have fun!

    Kusje,

  • 25 September 2006 - 23:43

    Kiwi:

    Eey Sannos!

    Goed om wat van je te horen! Het is hier precies tegenover gesteld aan Greenwich Time, dus jullie liggen nu (als het goed is) allemaal op 1 oor. De beschrijving van de school klinkt heel herkenbaar. En het verhaal over het accent al helemaal! Hopelijk is het bij jou net zulk lekker weer als hier. Have fun!

    Grtz, Timmos

  • 26 September 2006 - 06:08

    Zefanja:

    Hallo lieverd, ik ben erg blij te horen dat het goed gaat. Tuurlijk hoor ik ook veel van je moeder.
    Met mij en Johan gaat het ook heel lekker, we zijn erg verliefd en dat is super.
    Dit weekend ga ik voor eht eerst naar zijn ouders.( brr). En over een aantal weken heb ik een hele dag bruiloft van zijn zusje. Ja ook ik stap ik een andere wereld met een nieuw vriendje.

    Hele dikke kus Zef

  • 02 Oktober 2006 - 06:17

    Erica Lagerweij:

    zo te lezen heb je een levendig,ontdekkende leventje daar.geweldig. doe van mij de groeten aan je lieve moeder Hilde als je die spreekt.

  • 06 Oktober 2006 - 10:07

    Oma En Opa:

    We hebben weer genoten van je verhalen over je verblijf daar.Heerlijk zo als je geniet en ervaart van alles om je heen en er op uit trekt.Hier is alles oké. k'Ben van de revalidatie af. Binnenkort gaan we in Eindhoven oppassen een soort opair zijn wij dan ook.Blijf genieten van alle indrukken en bewaar ze als een schat in je herrinneringen. Weer een dikke kus van
    Oma en Opa Jongma

  • 08 Oktober 2006 - 17:48

    Sandra (buurvrouw):

    Ha die Sanne!!

    Ik kijk voor het eerst op de site en vind het leuk om te lezen hoe het met je gaat. Natuurlijk worden we door Tara ook op de hoogte gehouden, want die past nog regelmatig op.

    Wat een schattig mannetje is die Freddie!

    Hier verder weinig nieuws. Met Daniël en Rosa gaat het goed en het is afgelopen week wel wat regenachtig geweest. Vandaag was het dan weer heerlijk weer, maar dat zal bij jullie niet veel verschillen.

    Veel plezier daar en we blijven wel op de hoogte!

    Liefs,
    Peter, Sandra
    en een dikke knuffel van Daniël en Rosa

  • 09 Oktober 2006 - 11:40

    Iris:

    Heee sanne! Ziet er echt super leuk uit! Echt heel veel plezier daar en hopelijk heb je snel weer een nieuw bericht!
    Kus Iris

  • 10 Oktober 2006 - 15:59

    Meino:

    He San, wanneer ga je weer 's verder met je geweldig roman over je 'marvellous stay in Graet Brittain'?
    Papa

  • 10 Oktober 2006 - 22:18

    Roos:

    SANNE!!!!! fijn dat je nog leeft :D ik dus ook :p alles nog steeds ok in dat fantastische britain? Die foto's zijn trouwens super.. ik benijd je, want die Freddie ziet er echt adorable uit. Wat een geluk dat je zo'n tijd het opgroeien van een kind kunt en mag volgen! Heerlijk. Nu ja, ik maar weer verder aan mijn statistiek (argh!!!!) Liefs, moi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Op stage in Afrika!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 190
Totaal aantal bezoekers 30882

Voorgaande reizen:

16 Januari 2014 - 15 Juli 2014

Afrika! Oost en West, thuis best.

02 November 2010 - 03 Mei 2011

Wereldburger in Wording

06 September 2006 - 06 September 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: