almost settled down - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Sanne Jongma - WaarBenJij.nu almost settled down - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Sanne Jongma - WaarBenJij.nu

almost settled down

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

11 September 2006 | Verenigd Koninkrijk, Londen

So far, so good... zouden de Engelsen zeggen!!! Ik wist niet dat je zoveel kon doen en meemaken in zo weinig tijd!! Ik ben nog geen week in London of ik ben al weer een weekendje weg geweest met m'n 'familie' naar Portland, een soort van schiereiland in het zuiden van Engeland! Het was daar echt ontzettend mooi!! Nu had ik ook eventjes de tijd om mijn familie te leren kennen! Het zit een beetje weird in elkaar, maar het komt erop neer dat Lisa voornamelijk werkt in de avonden (ze geeft pianolessen) en Peter is overal en nergens naar mijn idee. Dan is er nog kevin die in de kamer naast mij slaapt. Hij is een soort van vriend die al eeuwen een kamer heeft bij hun in huis. En Alan die zo ongeveer elke avond langs popt, mee eet, veel grapjes maakt en weer weg gaat!
Het mooie aan dit leuke huisje is dat ik binnen kwam en het gelijk comfortabel was. Het is een beetje rommelig (zoals sommigen weten, daar hou ik van), mensen komen en gaan, en ik kan gewoon doen waar ik zin heb.
Nu ben ik natuurlijk ook intens avondtuurlijk geweest door meteen al deel te nemen aan een echt 'English Breakfast', thouhg it was a 'small' one! Ik durfde de echte nog niet echt aan. En ik heb cream tea en fish and chips gehad!! Nou en dat in nog geen week!! hahaha
Vandaag had ik mijn eerste college dag. Ik sta nu al bekend als 'the dutch girl', en ze blijven maar herhalen dat mijn engels zo goed is (dat is alleen maar schijn aangezien mijn grammatica ontzettend slecht is!) Een paar koreanen moesten ontzettend lachen om mijn naam, wat ik echt vreemd vind aan gezien die van hen niet een uittespreken zijn!! =P
Verder heb ik nog niet echt tijd voor mezelf gehad om Londen in te gaan! (wel heb ik m'n vader een cola gedronken op trafalger square, dat is het vermelden waar niet?!) Ik hang nu de hele dag samen met m'n nieuwe buddy, die mij 'the Lady' noemt! Tis wel echt een guitig jochie! Die nog elke dag z'n knieen open haalt aan de stenen waar die overheen valt, waarna z'n overbezorgde moeder komt aan gesneld met veel zoenen en wat zalf!!
Kortom... ik ga het hier nog wel eventjes uithouden!!! =D
Hope to speek to/email/call/maybe see you soon

kus

sanne

ps: voor het geval je de behoefte hebt de pen ter hand te nemen, hier mijn adres

56 SeymourRoad
SW18 5JA London (Wandsworth)

Ik ga nog een nieuwe simkaart kopen, zodat ik fijn goedkoop met jullie kan smsen!!!!!

  • 11 September 2006 - 20:51

    Moos:

    2 dingen Lady...
    FIRST OF ALL, FISH N CHIPS?!?!?! Snif snif, was de chips alleen niet opwindend genoeg voor u...=P Tweede punt, JIJ VINDT OOK OVERAL KOREANEN HÉ!!! Wat een guitig volkje is het toch hé! =)

  • 12 September 2006 - 08:21

    Zefanja:

    He lekkere meid!

    Fijn dat je het zo naar je zin hebt.
    Dikke kus

  • 12 September 2006 - 09:48

    Tara:

    Hey aller aller allerliefste zus van me!! Alles goed met vieze Freddie en jou? Ik zit me hier dood te vervelen in een stom CUP uurtje... Ik ben snottieverkouden terwijl het hier (voor 1 dagje dan) 30 graden is!!
    Zo gek vind ik het nog niet dat je weg bent, heb nog steeds het idee dat je wel weer terugkomt over een weekje ofzow.. Het is wel grappig want papa is nu een weekje in noorwegen en nu moeten we dus verplicht gezond eten, want normaal als we met zn drieen waren aten we pizza ofzo.. nu dus 2 keer macaroni en 2 keer bami (doordat mama nog niet kan wennen aan de 3 persoons portie macaroni maakt ze gwoon voor 5)

    Naja kweet niet echt iets boeiends te vertellen dus ik stop maar gewoon,,
    dikke kus je zusje

  • 12 September 2006 - 15:05

    Daniel:

    Goed om te horen dat je het zo naar je zin hebt!!

  • 12 September 2006 - 16:28

    Ruben:

    Eejj Nigiej van me..!!
    Soso ze nemen je gelijk mee op vakantie..
    zeg maar dat ze mij ook mee mogen nemen..:D I love hollydays..((hopen dat dat goed is)) wt een leuk jogiiej is dt..
    En ik wist helemaal niet dat jij op kareanen viel..:P whaha..:P
    Nou fijn dt je ut allemaal zo goed heb daar..
    Kus Ruben!!

  • 12 September 2006 - 17:34

    Moeder Hil:

    He Santje, je kan het weer leuk op papier (?) zetten. Ik heb gisteren nog ingesproken of je terug wilde bellen over je "college"maar wat lees ik nu.....?? Je hebt ons helemaal niet meer nodig om je eigen beslissingen te nemen ha,ha. Zo te horen heb je een leuk weekend gehad aan de kust en begin je nu al aardig te wennen.
    Hier is het met Taar en Thomas inderdaad effe wennen aan een nieuw eetpatroon. Papa is nu in Noorwegen en we missen jou om die pan bami en maccaroni te verorberen, dus eten we morgen kliek, lekker makkelijk!
    We moeten effe een vaste avond prikken om te bellen en als jij mij belt dan bel ik jou gewoon weer terug, toch?
    Hier is het vandaag 30 graden geweest terwijl we eigenlijk vanuit engeland (bij jou vandaan dus) bewolking en regen zouden krijgen. Hou het daar maar! Dan houden wij de zon, hi,hi.
    Nou lieverd, hou je haaks en een hele dikke zoen en knuffel van je moeder.

  • 12 September 2006 - 18:30

    Thomas:

    heee 1 van de liefste zussen van me:Psrry wil taar niet beledigen:p hoeist met me oude(niet grote) zus??met mij alles goed hoor.was vandaag echt weer vet warm.ik heb me echt dood zitten zweten met traine.ga je nog wat doen aan sport. lekker hardlopen of zo. naja niet belangerijk. is het wel een beetje leuk met dat jochie van je hij ziet er echt geweldig uit.ik mis je nog niet maar echt ik voel dat het er aan zit te komen.ik heb zaterdag gewonne:jeeeeeeeh:das 1:P
    hele dikke knuffel voor de l van de lievste zus hvj kus van je broertje

  • 12 September 2006 - 20:04

    Papa:

    Door de telefoon had ik al het bericht gehoord, maar ik kan hier gratis (ja ja ik blijf Nederlander) internetten in dit Noorse hotel in Stavanger. Na die paar dagen met jou in Engeland en nu hier in Noorwegen voel ik mij een echte globetrotter.
    Het is goed om te horen\lezen dat je het naar je zin hebt.

    Papa

    Oh ja wat ik nog vragen wilde, levert dat college nog huiswerk op?

  • 13 September 2006 - 18:02

    Oma Opa:

    We zijn blij met je enthousiaste bericht je hebt ons een gerust gevoel gegeven dat je een goed plekje hebt gevonden.Je hebt de koe meteen bij de hoorns gepakt en op een cursus engels gegaan.Je viel met de neus in de boter, dat je meteen meemocht naar een zomerverblijf en de andere dingen die je schreef.Ongetwijfeld roept e.e.a jaloerse reactie's op. Maar jij was zo flink om de onzekerheid van dit avontuur te nemen. Goed hoor!Geniet er van.Maak er een onvergetelijk jaar van. Een dikke kus van Oma en Opa Jongma

  • 16 September 2006 - 10:41

    Roos:

    Wat ziet die Freddie er als een schatje uit zeg. Wat een heerlijk kindje, ben (bijna) jaloers dat je hem mag au-pairen (en ik niet). Ben je inmiddels wat meer gesettled? Ik zit mijn mijn hoofd in Gent, IK WIL WEG, NAAR GENT, IK WIL OOK BEGINNEN MET EEN 'NIEUW LEVEN' ;) haha. Nou geniet ervan lieve sanne.. ik zeg "ik onder", die is voor jou!

  • 17 September 2006 - 10:34

    Bart Sanders:


    Hey nichtje,

    Ik hoor alweer dat alles goed gaat daarzo!! Ik zal af en toe eens lezen wat je allemaal meemaakt.

    Dikke kus,

    Bart sanders

  • 17 September 2006 - 10:38

    Marlien:

    Hee Sanne! Wat goed dat je het daar zo leuk hebt! Heel veel plezier nog, en geniet vooral!
    Liefs Marlien

  • 17 September 2006 - 19:45

    Lianne:

    Eeeej Sanne.. Ik mis je wel een beetje hoor :( goed te horen dat het zo wijs is!!! Niet teveel witte bonen in tomatensaus eten sochtends he.. dan is 'al dat hardlopen' van ons nergens voor goed geweest ;) Hou je rustig! En spreek je snel nog.. Kusjeee

  • 19 September 2006 - 20:09

    Nathalie:

    Sanne!
    Dat klinkt allemaal hartstikke goed zeg! Echt mooi dat je zo'n leuk gezin hebt én meteen mee op vakantie mocht. En Freddie (met 'ie'!) ziet er echt te schattig voor woorden uit. Dus ik hoop dat je het naar je zin krijgt en de tijd snel om zal vliegen. Tot die tijd maak ik in m'n eentje de spannende fietstochten richting Leusden/Woutenberg ;)
    Ben benieuwd naar je volgende stukje!
    Kus!

  • 11 Oktober 2006 - 18:49

    Tante Ann:

    Wat leuk om van je ervaringen te lezen Sanne.
    I did give Natasha your e mail address.
    she was home for the weekend.It was Thanksgiving weekend here in Canada.We had turkey dinner together at our house.We will keep on reading your blog.
    Love tante Ann

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Op stage in Afrika!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 30894

Voorgaande reizen:

16 Januari 2014 - 15 Juli 2014

Afrika! Oost en West, thuis best.

02 November 2010 - 03 Mei 2011

Wereldburger in Wording

06 September 2006 - 06 September 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: